..

«Offiseren fra Hærens Jegerskole tegnet en loddrett strek midt på tavla. I bunnen skrev han 0, og så fylte han inn skalaen oppover. Øverst stod det 10. Han pekte på 4 og sa:
– Dere tror dere tåler så mye.
Så pekte han på 2:
– Moren deres tror dere tåler så mye.
Han lot pekefingeren bevege seg oppover mot 7:
-Vi offiserer tror vet at dere tåler mer. Han så morskt på oss.
– Men egentlig klarer dere enda mer. Pekefingeren hans landet på 10. 

– Dere tåler mye mer enn dere tror!!»

Jeg prøver å finne motivasjon, og i den sammeneheng kjøpte jeg meg en ny bok. Erik Bertrand Larssen sin «Bli best – med mental trening». Teksten over her er første del av innledningen til denne boken. Jeg leste disse setningene og tenkte med meg selv – denne boken tror jeg at jeg liker!!

Jeg har lest i dag. For første gang på over et år har jeg klart å lese flere sider sammenhengende i en bok. Det i seg selv fortjener kryss i taket og stjerner i boken. Jeg tror fortsatt jeg liker innholdet i boken. Det treffer meg midt i brystet. For å nå et mål må man vite hva man ønsker seg allermest. Hva ønsker jeg meg? Fred på jord (inne i hodet..). Enkelt, men fy søren så vanskelig det er.

Jeg aner ikke hva jeg ønsker meg. En del av teamet mitt som kommer på hjemmebesøk vil at vi skal bruke tid fremover på å lage noen konkrete mål på ting jeg skal oppnå eller gjennomføre. Frem til torsdag skal jeg derfor skrive ned små mål jeg ønsker å nå. Problemet er at jeg ikke har lyst til noe som helst…

Dagen i dag har vært grei.. Den har gått litt av seg selv, og jeg gleder meg til det blir hverdag på mandag igjen. I morgen håper jeg på en god dag. En dag hvor jeg kan lese enda lenger i boken som er proppfull av håp for fremtiden!!

Aside | Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

