Bedre periode?

Dagen i dag har vært veldig blandet. Det svinger fort, fra verdens undergang til kongen på pallen. Når dere andre rekker å skifte sokker har jeg allerede vært flere turer både opp og ned først. Det er virkelig skikkelig utfordrende, for i svingningene klarer jeg ikke å skjønne at det er det som skjer. Eller, hodet mitt skjønner det, men følelsene vil ikke forstå det. Altså er tankene rasjonelle, mens følelsene absolutt ikke er det. 

Dette gir naturlig nok noen utfordringer i hverdagen min.. Jeg hadde en telefonsamtale med min psykolog på formiddagen etter en vanskelig helg. Deretter fikk jeg en skikkelig topp og jeg ente opp på treningsstudioet hvor jeg overtrente i to timer.

Det er en mestringsstrategi jeg bruker når ting topper seg den ene eller andre veien. Før kunne jeg løpe flere mil i skogen flere dager i uken. Nå har jeg imidlertid fått akkurat den delen litt mer under kontroll, så jeg nøyer meg med færre og kortere turer (restriksjoner fra lege og psykolog, får løpe mer, men må da dokumentere høyere matinntak, og det er ikke aktuelt om dagen). To timer, mange styrkerepetisjoner og flere kilometer i bassenget senere var jeg egentlig ganske sliten. Klar for middag (frokost). 

I dag har vært en ok dag. Det er nesten så jeg håper på en like god dag i morgen, men etter så mange skuffelser velger jeg å heller bli positivt overrasket.

Jeg vet at det er veldig lite stabilt, og jeg forsøker virkelig å henge med i svingene. Jeg bruker å si at det er helt greit at det svinger, men hadde vært greit om klokken rakk å slå mellom toppene/bunnene…

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

