Om å fortjene noe godt

Det er ikke til å legge under en stol at jeg ikke synes jeg fortjener å ha det bra. Det er vanskelig og sårt, men det er det som er realiteten.

Igjen sitter jeg med en følelse av å kjempe mot meg selv. Det er meg det kommer an på, det er meg som holder igjen og det er min skyld. Alt er min skyld, alltid!

Jeg kunne ønske verden ikke var fullt så sort – hvit. At det fantes noen gråsoner (kanskje tilogmed noen duse farger) for å gi tilværelsen noen mellomstasjoner, noen pauser. Jeg er heldig som har en flott og oppegående behandlingsapparat rundt meg. Jeg føler meg privilegert som virkelig får sjansen til å jobbe med meg selv for å få det bedre. Igjen, jeg kan snu det rundt og vende hatet innover mot meg selv. Det er MIN skyld, alt er jo tilrettelagt for at jeg skal ha det bra. Hvorfor er det da fortsatt så tungt og vanskelig?!

Nå er det påske. Det er en høytid med mange forventninger til gode stunder med venner og familie. Det er som høytider flest med andre ord. Jeg liker ikke høytider lenger. Da jeg var liten gledet jeg meg til julen allerede i mars. Jeg elsket fridagene uten store forpliktelser til annet enn å kose seg i hverandres selskap. Nå er høytider blitt en tid jeg ikke liker. Det er så mange forventninger og alt er lagt til rette for at disse skal følges.

Helligdager betyr dager uten mine kontakter rundt meg. Det kommer (av erfaring) alltid en vanskelig periode i etterkant av helligdager for meg. Det er tungt å stå på egne ben, kanskje fordi den største vekten er mine egne forventninger. Ønsker og krav om det ene eller det andre. Det at teamet mitt er utilgjengelig er jeg neppe den eneste som tenker på i dager som disse. Det er (heldigvis) ikke så mange dagene det er snakk om for denne gangen.

Jeg prøver! Jeg kjemper! Idag er det 4 dager igjen!!

20140418-103336.jpg

Dette innlegget ble publisert i Boderline og merket med , , . Bokmerk permalenken.

3 svar til Om å fortjene noe godt

  1. Frk. M sier:

    Det er vanskelig å se at man fortjener å ha det godt. Det er en lang og hard prosess, men så kommer det plutselig en dag innimellom hvor man våger å tro. Hos meg står det en del beskyttelsesmekanismer i mellom, jeg er ikke i mål ennå. Men dagene jeg våger å tro kommer stadig oftere. Jeg velger å tro at det er håp for alle. Også deg 🙂

  2. Tine sier:

    Helligdager og rød dager er noe dritt… :-/

    Klem

  3. Tine sier:

    Røddager er kjipe :-/

    Klemmer ❤

Legg igjen en kommentar

