Èn uke igjen

Da er påsken snart over. Endelig! Jeg et ikke spesielt glad i røddager, og nå er det bare noen dager i mai igjen før desember og en ny julefeiring.

Jeg har en uke igjen på avrusningen, men er på en åpen avdeling nå. Det er fortsatt tøffe dager, og nå som medisinene mine stabiliserer seg blir det vanskelig å fylle dagene med innhold igjen. Når pillene river i kroppen og du lurer på om du orker mer, ja, da får jeg litt fri fra meg selv. Det er ikke snakk om å ha innoverfokus på tanker og tankekjør, jeg har mer enn nok med å puste.

Nå er jeg gjennom alt av abstinenser og senvirkninger av de medisinene jeg ikke lenger skal ha. Så når det nå blir vanskelig å være meg kjenner jeg på at de er litt usikre på hvordan de skal hjelpe meg i avdelingen. Misforstå meg rett – de er kjempeflinke på rusbehandling og avrusning, men det er ingen psykiatrisk avdeling. De er ikke spesialister eller arbeider med min problemstilling «til vanlig». Det beste de har å tilby meg (kjennes det ut som) er enda flere, og gjerne sterkere, piller. Jeg vil ikke begynne på sterke beroligende for å gjøre det enkelt for meg selv akkurat nå. Jeg har erfart at det kun utsetter problemene, ikke løser dem..

På en måte ville det være helt fantastisk å hengi seg til medisinene og «hjelpen» de tilbyr meg, men jeg tror ikke det er en varig løsning – dessverre 😦

Uansett, jeg har èn uke igjen før jeg skal fortsette innleggelsen på «min» avdeling. Der er alle menneskene som kjenner meg, jeg er trygg der, de passer på meg og alle mine behandlere er samlet på samme sted. Tre uker til med innleggelse, men det skal være tryggest mulig for meg. Jeg er jo ca like ustabil som været om dagen..

Jeg håper dette blir bra!!

20140420-102349.jpg

Dette innlegget ble publisert i Innleggelser. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

