Når jeg ikke orker mer

Så har den flotte ferien min fått en litt annen vri. Jeg har vært en tur på legevakten, jeg har vært i kontakt med akutteamet her, jeg har sagt nei til flere tilbud om innleggelse og jeg har full støtte fra teamet mitt hjemme.

Etter tre døgn uten søvn skjønte jeg at jeg måtte ha hjelp. De gangene det har blitt for mye for meg før, har det alltid startet med at jeg ikke får sove. Så slutter jeg å spise mat, også går spiralen fortere og fortere. Jeg snakket med fru psykolog på fredag, og det var hennes idé at jeg skulle ta kontakt med legevakten for en vurdering om jeg kanskje skulle få noe medisiner som hjelper litt mer enn de jeg har opprinnelig. 

Jeg gjorde som jeg ble anbefalt og etter flere telefoner befant jeg meg på legevakten. De visste jeg kom, så de hadde lagt meg inn i systemet lenge før jeg ankom. Dette førte da til at jeg ble ropt inn ca tre min etter ankomst, og det var ganske mange andre ventende som ble sure og mumlet sinte kommentarer da jeg gikk inn. Meget lite hyggelig!! 

Jeg har vært i en samtale hos et akutt ambulerende team her. De ville gjerne ha samtaler med meg annenhver dag, men vi ble enige om en dag i uken som en start. Skal tilbake på torsdag. De stilte seg litt undrende til hvordan jeg ordla meg og hvor behersket jeg virket. Velkommen i klubben liksom!! MEN – de hørte på det jeg sa, og de forstod det jeg prøvde å formidle. 

Jeg lever enda, jeg puster inn og jeg puster ut! 

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Når jeg ikke orker mer

  1. Gåten sier:

    Å gå uten søvn er den verste formen for psykisk terror, om du spør meg. Fortsett å pust ut og inn. Stå på!

Legg igjen en kommentar

