Minner for livet

Jeg husker første gangen du slo meg. Jeg husker første gangen jeg følte meg skyldig. Jeg husker første gangen jeg følte jeg hadde en hemmelighet for alle andre i verden.

Dessverre ble ingen av disse opplevelsene med den éne gangen. Det ble mange, mange ganger, det varte i flere år. Det eskalerte hele veien, alltid skulle det overgå sist gang. Det varte alltid litt lengre, han slo litt hardere eller det var flere innvolverte i overgrepene.

Jeg husker første gangen jeg våknet og ikke skjønte hvor jeg var. Jeg hadde ingen klær på, og jeg hadde hinsides vondt. Vondt i hele meg, men spesielt i underlivet. Jeg var misbrukt for første gang. Jeg husker hvor møkkete jeg følte meg. Måtte vaske meg, dusje – mange, mange ganger. Det var mørkt og alle sanser var i høyspenn i flere dager i etterkant. Jeg husker fortvilelsen, skammen og redselen for at noen skulle få vite. Problemet var at alle disse tankene var mye sterkere enn rettferdighetssansen min. Jeg visste at det var galt. Men jeg turte ikke gjøre noe med det..

Jeg har vært utsatt for overgrep i mange år. Av mange forskjellige personer, både som gruppe og enkeltpersoner. Det er få som faktisk vet det. Jeg har vært i avhør hos politiet (løyet de opp i fjeset), jeg har vært operert for skader han/de har påført meg, jeg har ikke tall på hvor mange mennesker jeg har hatt «sex» med og jeg har mistet meg selv på veien.

Min historie er lang som et uvær! Jeg jobber med det, sakte, men sikkert. Det hjelper ikke at de la ned Betania Malvik. Det skulle være min redning!! Nå står jeg uten, igjen!

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Minner for livet

  1. Så sterkt av deg å dele. Stor bamseklem til deg❤️

Legg igjen en kommentar

