Oppdatering av kriseplan

Ja, så var dagen her. Hver tredje mnd oppdaterer vi kriseplanen min som fungerer litt som den gammeldagse «åpen retur» løsningen. I praksis betyr dette at jeg kan selv ringe til akuttenheten for å løse ut kriseplanen min. Da blir jeg direkte innlagt uten henvisning fra psykolog, akutteam, legevakt osv osv.

Vi gjennomgikk de siste innleggelsene. Eller, feil!! Overlegen gjennomgikk de siste innleggelsene. Det er ikke til å legge under en stol at jeg får sterkere symptomer når jeg er lagt inn, men det handler også mye om at jeg tillater de å komme da. Jeg føler meg (stort sett) ganske trygg der, så jeg tørr slippe litt opp på trykket. Ja, jeg har reagert som en 6-åring i trassalder, men det er en grunn til det.

Anyway – vi ble enige om å fortsette som før. Jeg gjør STORE fremskritt ved å unngå nye overgrep for hver dag. Det er det viktigste punktet av alle. De skal støtte meg i alle små skritt jeg gjør på veien. Ved innkomst skal vi gå gjennom en sjekkliste som sier noe om hvilken tilstand jeg er i (mentalt) når jeg løser ut kriseplanen min. Da skal vi også legge en plan for innleggelsen, og avtale samtaler osv. Det er begges, dvs. min og avdelingen, sitt ansvar at planen følges så godt det lar seg gjøre. Det skal være forutsigbart for begge parter.

Det var meg, to fra teamet som kommer på hjemmebesøk hos meg, psykologen min, overlegen og en miljøterapeut fra akuttenheten på døgn tilstedet. Det er veldig mange mennesker som mener noe om lille meg. Til tider falt jeg helt ut og inn i min lille verden, men fru. psykolog hentet meg pent inn igjen. Vi byttet bla a. plass et par ganger.

Jeg er sliten, jeg er lei – men det er tre måneder til neste gang!! IMG_1385

Dette innlegget ble publisert i Boderline, Innleggelser. Bokmerk permalenken.

6 svar til Oppdatering av kriseplan

  1. Tine sier:

    Jeg får ikke krise tilbud. De tilbyr det liksom ikke. Øhm.

    Glad møtet ditt gikk bra 💖

  2. Frk. M sier:

    Det synes jeg hørtes veldig heavy ut! Så mange mennesker som skal mene noe om deg og hvordan du har det…. Selv om alle selvfølgelig vil deg vel, så kan det jo bli overveldende.

    Jeg er skikkelig imponert over at du takler det så bra som du gjør!
    Håper du får en fin uke!

    • Sinnslidelse sier:

      Heavy var ordet ja. Jeg var helt utkjørt etterpå. Litt over halvannen time holdt vi på. :-/

      Takk for god kommentar! Det er tunge tak, men så absolutt verdt det når jeg har gode stunder. 🙂

Legg igjen en kommentar

