Tror det er dette som kalles hverdag?

Tja, vet ikke helt hva jeg skal si. Dagene går, sakte, men sikkert. Det svinger oppover og nedover. Jeg tror jeg har kontroll, enn så lenge. Jeg går på skolen, følger opp timene på DPS og prøver å holde hodet over vannet. Jeg er sliten, men finner ikke hvile. Det er det samme som går om og om igjen føler jeg.

Hatt noen fine øyeblikk med psykologen min i det siste. Vi har blitt så utrolig mye flinkere til å bruke tiden godt i timene våre. Forrige gang snakket vi mye om filosofi (jeg har om det på skolen nå) og det er overraskende hvor mange valg man faktisk har i enhver situasjon. Det er de bittesmå øyeblikkene som er vanskelig å styre. De øyeblikkene når valget står mellom rett og galt. Det er ikke lett, men det skal det visst heller ikke være.

Vi skriver oppgave om seksuelle overgrep på skolen om dagen. Det er tungt for meg. Sliter virkelig med konsentrasjonen og synes det er vanskelig å følge med når andre forteller om sine «nesten-voldtekter». Jeg prøver å flytte fokus, tenke på fine ting og skrive noen teoretiske setninger, men det er så sårt. Jeg har så lyst til å hengi meg til dissosiasjonen jeg kjenner kommer snikende, men er redd for å skremme de andre på gruppen min.

Jeg står opp om morgenen, jeg går på skolen og i behandling. Jeg spiser (nesten) nok mat til å greie meg gjennom dagene. Allikevel er det noe som mangler. Det er for tamt, for ensidig. Impulsene er veldig sterke og jeg prøver å temme de så godt jeg kan. Vil ikke gå på en sprekk igjen, ønsker meg gode kjedelige hverdager preget av ro og hverdagslige gjøremål.

Kryss fingrene for meg i helgen! Update kommer senere 🙂

Dette innlegget ble publisert i Hverdag. Bokmerk permalenken.

2 svar til Tror det er dette som kalles hverdag?

  1. Lilly sier:

    Tusen takk for kommentar og for du følger bloggen min 🙂 Synes du og har en fin blogg så ser frem til å følge deg og videre 🙂 God klem ❤

  2. Lilly sier:

    Skulle og skrive i tillegg til det andre at jeg synes du er flink som klarer alt dette, er mitt mål å klare mer for klarer litt for lite for tiden. Masse lykke til med alt sammen, håper du får litt mer krefter, er tungt når det er tomt og tomt for krefter ❤

Legg igjen en kommentar

