Blåmandag med store bokstaver

Jeg så for meg at jeg nå skulle få noen rolige uker før innspurten mot eksamen satte inn i midten av desember. Den gang ei!!

Søndag leverte jeg den oppgaven, mandag møtte jeg opp på skolen for forelesning om nytt tema vi skal ha fram mot jul. Kommunikasjon og samhandling. Veldig spennende, men så mye nytt pensum, fulle uker med forelesninger og oppgaver som skal løses i gruppe. Min lille «ferie» er avlyst og jeg bretter opp armene i et forsøk på å holde hodet over vannet.

DPS følger meg opp tett denne uken. Mandag var TSL her på hjemmebesøk, tirsdag time hos psykologen min og psykomotoriske fysioterapeuten. I dag, onsdag, var TSL her på nytt og i morgen skal jeg ha en medisinvurdering av psykiateren på DPS sammen med psykologen min. Fredag skal vi på shopping og cafébesøk i byen. Det kjennes egentlig litt i overkant ut, men så kommer de tunge stundene og da er det greit å ha noen holdepunkter allikevel. Det er liksom bare noen få timer til jeg skal treffe noen som kjenner meg godt igjen, og innimellom er det akkurat den lille trøsten og støtten jeg trenger.

Fru. psykolog tråkket ganske hardt i salaten her for et par uker siden, og etter det har jeg hatt piggene litt ute i hennes retning. Etter en god forelesning om kommunikasjon fra en annen psykologspesialist har jeg gitt henne litt mer rom for å feile, tror jeg. Jeg er fortsatt såret og skuffet over hvordan den timen ble for to uker siden, men jeg har fått en litt større forståelse for hvorfor den ble det. Jeg var sliten, ekstremt preget av angst og psykologen min forstod nok ikke i hvor stor grad jeg var preget av dette.

Jeg skal skrive litt om de delene av kommunikasjon jeg synes hjelper meg i samtaler når jeg får lest litt mer om det. Veldig mye av det vi nå lærer om på skolen har jeg allerede god kunnskap om pga. min utrolige dyktige psykolog. Hun har lært meg så mye om samtaler, kommunikasjon og «two minds in a room». Jeg er glad jeg har henne!!

Hele mandag føltes det ut som om jeg gikk rundt med promille da jeg sov minimalt natten i forveien. Ellers har dagene faktisk ikke vært så ille. Jeg prøver å ikke vente på nedturen som kommer etter noen gode dager, men det er vanskelig og sårt. Nå skal jeg ta med meg en pensumbok og hoppe i seng.

Livet som student er ikke så vært akkurat nå 🙂

Unknown

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

2 svar til Blåmandag med store bokstaver

  1. Tine sier:

    Gjett hvem som rygget inni kassa med strø-sand idag da….

Legg igjen en kommentar

