Eksamen med et nødsskrik

Jeg har nå per definisjon juleferie. Ferie fra skole, eksamensnerver, behandling og hverdag. Jeg har bare ikke ferie fra meg selv. Den som har oppskriften klar for ferie fra seg selv – ja, jeg tar i mot med åpne armer.

Har hatt hjemmeeksamen nå denne uken, og ja, jeg er utslitt. Finner jeg ro og hvile? Neida, hele hodet går på redbull kjennes det ut som. Aldri fri, aldri ro. Hvor lenge skal jeg klare å ha det sånn med meg selv? Hvor mye er det meningen at jeg skal tåle? Jeg er sliten nå – IGJEN!

Julen skal tilbringes med minst mulig planer på lengst mulig tid. Håper jeg kommer meg gjennom høytiden uten noe tull av noe slag. Ingen dumme avgjørelser eller handlinger på impuls hadde vært fint. Jeg er glad i jul, jeg er bare veldig redd for nyttår. Det er vanskelig, dette også. Jeg er glad jeg har en familie som er her for meg, de forstår bare ikke helt forskjellen på indre og ytre uro. Selvom jeg sitter tilsynelatende rolig i sofaen er det så mye som foregår på innsiden som ikke synes.

Jeg har fått praksisplass også. Skal ut i ti uker praksis fra mars. Det blir spennende og tøffe uker tror jeg. Håper jeg finner en rytme jeg klarer å fungere i, hverken over- eller underaktivering er målet. Toleransevinduet skal utvides, det må bare få litt tid på seg til å modnes på veien. Det er tung jobbing, men det nytter.

Håpet er å komme hjem igjen i romjulen med alle behandlingsmålene fortsatt i behold. Det vil svinge, men jeg vil være med på svingningene uten å bli overveldet. Ønsker dere alle sammen en gledelig jul 🙂

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Eksamen med et nødsskrik

  1. Tine sier:

    Hvor skal du i praksis kjære?

Legg igjen en kommentar

