Kino med kiling i magen – 50 shades of fucked up!

På lørdag hadde jeg en kino-date med en singel venninne. Vi skulle spise ute og på kino etterpå. Filmen? 50 Shades of Grey, selvfølgelig!! Det var hyggelig ute med god mat.

I det jeg satte meg ned i setet i kinosalen slo det en tanke ned i meg – kanskje var ikke dette  den beste filmen for meg å se?! For å si det mildt, det var det ikke.. Jeg fikk suget i magen, smaken på det forbudte igjen og tankene løp maraton i hodet. Jeg savner eksen min, jeg savner slagene, overgrepene og truslene. Jeg som endelig hadde klart å legge vekk de farlige følelsene, også setter jeg meg ned å ser en film som drar meg rett tilbake. Were the f*** is the sense in that??

Jeg hadde heldigvis denne timeouten min så jeg slapp å reise hjem til tomt hus. Tilbake i avdelingen ba jeg om en samtale for å lufte disse følelsene. Nattevakten lo og ristet på hodet da hun hørte hvilken film det var jeg hadde sett. Hun kjenner meg godt, og hadde lagt sammen to og to lenge før filmen i det hele tatt begynte. Jeg lurer på hvorfor hun da ikke sa noe. Hvorfor advarte hun meg ikke?

Jeg har lest bøkene. Da jeg leste de dyrket jeg fortsatt forholdet mitt med eksen for alt det var verdt. Jeg oppsøkte han da det ble vanskelig og lengtet til nestegang jeg hadde muligheten til å treffe han igjen. Det ble som en besettelse. Voldsom og hemmelig for verden på utsiden. Kort fortalt alt Anastasia opplever i filmen.

Jeg sliter med å legge filmen bak meg. Det hjelper jo så klart ikke at alle store mediekanaler dyrker filmen og historien for alt det er verdt. Jeg har fått snakket med fru. psykolog om det i dag og tror jeg endelig er i ferd med å la det ligge der det er. Det er fortiden min, ikke framtiden!!

Hold on, be strong

fifty-shades-of-grey-wallpaper-hd-3-660x330

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

5 svar til Kino med kiling i magen – 50 shades of fucked up!

  1. Øyvind sier:

    50 Shades e et merkelig fenomen… uansett glad du hadde noen å være hos etter å ha sett den!

  2. Tine sier:

    Har ikke lest bøkene, og kommer heller ikke til å se filmen. Fatter ikke at bøker om overgrep blir bestselgere.

  3. Sinnslidelse sier:

    Det er flere mennesker som ser på dette som en livsstil og nytelse uten at de føler det er et overgrep. De har visstnok hele veien kontroll påståes det. Den varianten med kontroll er foreløpig helt ukjent for meg. Jeg synes det er en fengende historie og en spenning man kan føle på kroppen. Da jeg leste bøkene dyrket jeg fortsatt de følelsene som ble satt i gang i meg på den tiden. Nå var det ikke lenger samme sjarmen, dessverre (heldigvis).

  4. Lilly sier:

    Tør ikke se den fordi jeg kjenner meg igjen i ditt, at om jeg ikke vil bli skadet så er det noe i meg som kun kjenner den rollen.

    Sender en forsiktig klem ❤

Legg igjen en kommentar

