Heve seg over, eller la seg føye??

Jeg er i tenkeboksen angående hva jeg skal gjøre med denne bloggen. En del av meg vil fortsette å skrive, dele og formidle. Jeg får så mye igjen for det, får en ventil ut til verden. Samtidig er jeg redd for at det å dele er blitt tabu, forbudt og ikke anerkjent av andre.

Så da er spørsmålet, skal jeg gi blaffen i andres meninger, eller skal jeg stå i mot i vinden og ta stormen for det den er? Jeg er redd skolen ikke vil godkjenne meg som vernepleier eller at de mener jeg ikke er skikket som ferdigutdannet om to år. Er det verdt det??

i-cant-keep-calm-because-i-am-borderline

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

3 svar til Heve seg over, eller la seg føye??

  1. Tine sier:

    Hev deg over idioter. Det må jeg gjøre hver dag. Ikke enkelt, men ikke la dem knekke deg! Stå,på!

  2. Jeg sier også hev deg over. Det er så viktig at noen tør å dele, det kan hjelpe andre enormt på vei, samtidig som at det ofte kan hjelpe på trykket. Jeg sier go for it! Stay strong

  3. Molly sier:

    Hei! Så fint å se deg her igjen! Håper alt er ok.
    Når det gjelder videre blogging, så synes jeg personlig det er ganske enkelt.
    Du blogger for å få det bedre. Hvis det å skrive her gjør at du får det verre fordi du har utlevert deg mer enn du ønsker eller folk vet hvem du er, uansett grunn, ikke gjør det. Det siste du trenger er flere belastninger. «De andre» er ikke verd mer enn deg og de er ikke verd at du skal få det dårlig for å «bevise» noe. Eller at du ikke får godkjent utdanningen.
    Når det gjelder utdanningen, så tror jeg det skal utrolig mye til å ikke få den godkjent! Tror ikke du skal tenkte så mye på det.
    Hvis du tror du greier å ignorere alt det negative (også på en dårlig dag!) synes jeg du skal fortsette å skrive.
    Du har også enda et alternativ: Start en ny blogg med nytt navn, skrive litt mer anonymt når det gjelder direkte opplysninger om deg. Gi privat beskjed til de som følger deg allerede, så de kan bli med deg videre. Så skriver du og koser deg og gir faen i alle som stikker kjepper i hjulene. Når det har gått en stund kan du jo alltids slutte å være anonym om du ønsker det. Når du er på et sted i livet hvor ingen kan skade deg lenger.
    Å tilpasse seg er ikke det samme som å la de andre vinne. Du er bare smartere enn dem 🙂
    Lykke til, uansett hva du gjør! Molly

Legg igjen en kommentar

