Hjemme

Hjemme igjen etter noen dager på akuttavdelingen på DPS. Innleggelsen har vært preget av få pasienter på huset, rolige dager og lange samtaler. Med andre ord: midt i blinken for meg!

Jeg sa tidlig at jeg ville være til mandag, men at jeg da også ville hjem. Kjenner og erfarer hvor mye lettere det er når jeg selv kommer med en bestilling på antall dager og innhold i innleggelsene.

Lørdagen sov jeg gjennom hele kveldsvakten og hele natt til søndag. Det vil si ca. 15 timer i strekk, kun avbrutt av å måtte ta medisiner sånn rundt kl. 23. Det må være rekord for min del. De prøvde flere ganger å få liv i meg, men jeg ble dratt tilbake til søvnen gang på gang. Etter noen forsøk lot de meg heldigvis sove i fred.

Skolehverdagen er over meg for fulle mugger. Vi er allerede ferdige med semesterets første eksamen, og leseinnspurten har begynt for nr. to i rekken av fire. Det er godt å ha noe å fordype seg i, spesielt når tankene blir skumle og impulsene høye.

Alt i alt en fin innleggelse denne gangen. Det er sånne opplevelser jeg vokser på.

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

2 svar til Hjemme

  1. Den grønne sier:

    Høres ut som en bra innleggelse og. Har opplevd å være alene på avdelinga, det var litt spesielt, men liker best når det er få pasienter.

  2. Alter Ego sier:

    Dette har gått meg helt forbi! Jeg beklager! Hvordan går det med deg?

Legg igjen en kommentar

