«Jeg tror vi trenger å snakke..»

«.. om hva overlegen skrev i epikrisen.»

Herr. vikar-behandler startet ukens samtale med et brak. Jeg vet hun snakket noe om å skrive noe under siste utsamtale, men hjernen min fikk tydeligvis ikke med seg HVA det var hun skulle skrive.

«Jeg har lest journalen og hun har skrevet om din frykt for menn. Menn som meg..» 

Jeg har aldri ønsket meg et synkehull så sterkt som akkurat da. Jeg ble helt satt ut. Og det er ikke så ofte skjer med meg. Jeg sa at joda, det stemte jo det. Jeg er redd for menn. Menn som har et overtak på meg, tilgang til journalen min og som skal hjelpe meg. Jeg er heldigvis ikke redd for Ola Normann på gaten, men menn i helsevesenet i en viss alder er veldig problematisk. Etter over et år med klager fra meg står det nå svart på hvitt i kriseplanen min. «Pasienten skal, så langt det lar seg gjøre, kun ha kvinnelige kontaktpersoner». Fru. overlege var ikke begeistret, men det kom til et punkt hvor de ville eksponere meg for mannlige kontaktpersoner, og det endte med alvorlig selvskading hver gang. Jeg nektet tilslutt å være der hvis det ikke ble en endring.

Uansett, vi snakket litt rundt hva det er som er vanskelig for meg med menn. Det er todelt for min del. Jeg har en rasjonell del og en emosjonell eller affektiv del. Rasjonelt sett så vet jeg at de mennene jeg treffer i helsevesenet ikke vil voldta meg, men affektivt er jeg helt overbevist om at de vil det. Det er vanskelig, veldig vanskelig!!

Jeg synes timen i går gikk baklengs. Det varte og det rakk. Jeg kunne ikke komme meg fort nok ut derfra, og jeg valgte selv å avslutte litt før tiden. Tiden etter timen har vært overraskende bra. Har ikke fått noen downs enda, så håper det holder seg sånn.

Det er i dag 34 dager igjen til fru. psykolog er tilbake! Jeg gleder meg 🙂

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Ett svar til «Jeg tror vi trenger å snakke..»

Legg igjen en kommentar

