Det som ikke skulle skje

Halloween ble for meg en vanskelig kveld i år. Jeg skulle være ferdig med overgrep, misbruk og voldtekter. Det var før eksen min kom på besøk..

Jeg frøs til is da jeg så nummeret hans på telfonen. Han skal ikke ringe til meg, ikke nå. Aldri mer. Det har vært stille siden i sommer. Ingen meldinger, ingen telefoner og heller ingen besøk. Jeg trodde vel kanskje at det nå endelig var over. Kanskje var det det som var feil – jeg slappet av. Kan aldri slappe av, da går det rett til helvete igjen.

Det som skulle være en kveld fylt med gode venner og en uskyldig bytur ble starten på et nytt mareritt. Jeg var borte hele helgen. Han hadde leid seg et hotellrom i et av byens bedre hoteller. Det tok 18 timer før jeg så himmelen igjen. 18 timer med smerter, skrik og misbruk.

Jeg har nesten klart å fortelle fru. psykolog (som forøverig er tilbake fra permisjon) om det. Det vil si, jeg sa jeg hadde truffet han, og at det ikke gikk så bra. Hun reagerte med å bli «steinansikt» uten mimikk. Ikke akkurat det jeg trengte. I etterkant av dette har vi ikke snakket noe mer om det. Jeg vil ikke ta det opp, og hun har heller ikke tatt det opp med meg. Hun begynte direkte med alle sikringstiltakene sine. Lagde liste over hvilke tiltak jeg burde ta i bruk. Hun kan lage hvor mange lister hun bare vil, men de har ingen betydning hvis jeg ikke selv ønsker å komme meg vekk fra han.

Det er deler av meg som ønsker meg tilbake. Ja, det er vondt, men det er noe som er godt med det også. Hjernen kobler av kroppen og jeg blir nummen. All oppfattelsen går i sakte film og det kjennes ut som om jeg har sirup i hjernen. Vil vel tro at noen av pillene er skyld i akkurat det, men det kjennes godt ut. Alt får en pause. Jeg får en pause fra meg selv og all angsten.

I etterkant ser jeg jo at det på sikt bare skaper mer angst. Det blir panisk og traumene blir mer påtrengende. Marerittene mer intsense, angsten høyere. For å døyve dette er veien kort tilbake til det som gjør mest vondt.

Negative spiral – velkommen til mitt personlige helvete!

337180

Dette innlegget ble publisert i Overgrep og merket med , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til Det som ikke skulle skje

  1. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si jeg, bare at du fortjener så mye mer. Stor klem

  2. Den grønne sier:

    Hmm, har ikke ord. klem.

Legg igjen en kommentar

