Fordi jeg fortjener det

Jeg fortjener gode ting.
Jeg fortjener bare vonde ting.

Jeg fortjener lykke, tilhørighet og frihet. Jeg fortjener at noen er glad i meg, og at jeg har noen å være glad i. Jeg fortjener et rom for å være glad i meg selv og hvor jeg er tilfreds. Tilfreds uten å stille masse krav til meg selv. Uoppnåelige krav har blitt min spesialitet.

Jeg fortjener ikke lykke, tilhørighet eller frihet. Jeg fortjener ikke at noen er glad i meg, eller at jeg har noen å være glad i. Jeg er ikke verdt det. Ingen vil ha meg, MEG. Jeg vet om mange som gjerne vil ha kroppen min, underlivet mitt eller håret mitt. Men, jeg fortjener det. Jeg fortjener alle slagene, volden, misbruket og overdosene.

Jeg fortjener å ta bedre vare på meg selv.
Jeg fortjener ikke at noen tar vare på meg.

Fru. psykolog vil at jeg skal begynne å gjøre ting for min egen del. For meg. Ikke for hennes del, fastlegen min sin del eller noen som helst andre sin del. Hun vil jeg skal si det høyt. Presser på og det kjennes ut som mas. Det er så vanskelig, uvirkelig og fjernt at jeg plutselig skal gjøre noe for min egen del. Ikke for å please noen andre og ikke for å oppnå noe annet enn egen bedring.

Jeg må trene og eksponeres. Den eneste som kan gjøre en forskjell er meg selv. Det er meg endringen må til for og det er jeg som må gjøre den. På bakgrunn av dette må jeg begynne på eget initiativ. Det er jeg som må ville dette. Det er for mitt eget beste.

Fordi jeg fortjener det! 

fortjener det

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

3 svar til Fordi jeg fortjener det

  1. Lilly sier:

    Ja du fortjener det, det gode i livet ❤ Kan tenke det er krevende, men kjempe viktig ❤

  2. Tine sier:

    Du fortjener alt godt i verden 💕

Legg igjen en kommentar

