Gledelig jul <3

På vei hjem etter en rolig jul hjemme hos familien. Det har blitt mye familieselskaper, god mat, gaver og spilling av diverse spill. Alt som hører julen til i grunn. 

For meg har det vært deilig med noen rolige dager selvom angsten henger over meg. Jeg har sovet godt og spist passe mye mat. Tatt vare på kroppen min. Gitt den litt fri fra stress og mas som følger meg i hverdagen. I morgen er det ny time med fru psykolog. Erfaringsmessig er nyttårsaften for meg en vanskelig kveld. Det er altfor mye dårlige minner forbundet med dagen og jeg har aldri opplevd at jeg har lyst til å feire. 

Jeg har i mitt voksne liv stort sett vært lagt inn på nyttårsaften, men i år er målet å være hjemme sammen med min forlovede og et vennepar av oss. Jeg har første eksamen allerede den 5. januar, så må vel komme i gang med lesingen snart også. 

Jeg har lagt mesteparten av minnene fra tidligere julefeiringer bak meg og hatt fokus på nået de siste dagene. Målet mitt var å unngå å treffe på eksen, noe jeg har klart!! Bare det i seg selv er verdt å feire. Jeg hadde ikke troen på plass, men jeg stod i det og har tatt ansvar for meg selv. Det kjennes godt ut, samtidig som jeg blir skremt. Når skal det snu? Når smeller det? 

Ikke i dag. I dag skal jeg pakke ut og sortere fine julegaver før jeg hopper i seng tidlig. Hva morgendagen bringer vet bare den, jeg vil nyte ferien litt til i mellomtiden. 

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

3 svar til Gledelig jul <3

  1. Alter Ego sier:

    Nyt rolige og harmoniske dager 😊 Og lykke til med eksamen! Skal si den kom brått!

  2. Lunacy sier:

    Håper du hadde en fin jul, og at det nye året bringer med seg mye godt. 🙂

Legg igjen en kommentar

