Hva nå?

Det er vanskelig å være meg om dagen. Har absolutt null tiltakslyst og dagene snegler seg sakte, men sikkert fremover. Én etter en.

Var hos fastlegen min på fredag, og hun vil jeg skal gå to dager i uken fast hos fru. psykolog for en periode i håp om å få meg litt mer stabil. Hun ville også at vi skulle treffes en fast dag i uken for å ha et sjekkpunkt sammen. Jeg vet ikke hva jeg vil eller hvordan jeg skal gripe fatt i noe som helst. For meg er det vanskelig med for lite tilbud, og tydeligvis vanskelig når det blir for mange. Aldri bra nok..

Jeg vurderer sterkt å droppe ut fra hele skolen. Føler jeg ikke har noe å gi lenger og at alt er et ork. Har vært på to forelesninger siden jul, ikke videre imponerende. Det er litt sånn når jeg ikke har vært der på veldig lenge, det blir vanskeligere å ta det opp igjen. Har lest mye hjemme så jeg henger nok med fagmessig, men har falt ut sosialt. Det er vanskelig å forstå at jeg skal lage det så vanvittig vanskelig for meg selv.

Jeg er sugen på drama igjen. Sist klarte jeg nesten å ta livet av meg, men jeg ble ikke skremt. Det var små marginer som avgjorde at det gikk bra den gangen. Hvordan det blir neste gang aner jeg ikke. Jeg prøver å holde meg tilstedet i nuet. Puster, gjør stabiliseringsøvelser og tenker gode tanker. Det er bare så himla mye jobb og lav fortjeneste.

Jeg vil avlyse alle timene på DPS og hos fastlegen. Være i fred og stenge verden ute. I realiteten vet jeg at det ikke hjelper meg på sikt selvom det er veldig fristende nå. Jeg er sliten av å være sliten rett og slett!!

Dette innlegget ble publisert i Hverdag, Studier. Bokmerk permalenken.

8 svar til Hva nå?

  1. anonym94e sier:

    Vet hvordan du har det! Har selv vært sliten av å være sliten. Har selv, mange ganger hatt lyst til å slutte i behandling. Men veldig glad nå at jeg ikke har gjort det. Håper det ordner seg for deg! ❤

  2. Alter Ego sier:

    Det er vondt å lese, for din del og at jeg tror jeg vet noe om hvordan det du beskriver føles! «Hva nå?» er et spørsmål som ofte går igjen i meg selv og er noe jeg føler jeg sjelden får svar på.. Fordi ingen vet! Ingen vet hva som er best, bare jeg vet! Men jeg får ikke tak på noe som helst og er nødt til å handle etter magefølelse og sunn fornuft. Et stort ansvar å bære!

    Hvor lenge har du igjen av skolen? Jeg står her, klar til å heie på deg uansett hvor veien videre går… ❤

    • Sinnslidelse sier:

      Har igjen halvannet år, går andre året nå. Jeg stiller meg ofte det samme spørsmålet, men får sjeldent gode svar. Er så usikker på hva jeg vil fremover. Plutselig er alt tåkelagt og ingen vet noe sikkert.

      • Alter Ego sier:

        Det er noe ordentlig dritt noen ganger! Og jeg tenker at noen ganger er det lov å si at det er dritt…… 🙂 Noen ting er bare helt umulig å ta stilling til! De må liksom bare gå seg til på egen hånd…. Og mens man venter på at det skal løse seg på et vis, er det forferdelig å ikke vite noe om utfallet… (Slik er det iallfall for meg).

      • Alter Ego sier:

        Tar du studiet på heltid? Kan du ikke hoppe over til deltid feks? Eller så kan man vel søke om tilpasset studieløp eller noe… Som gjør at du kan feks bruke et år eller to ekstra hvor du fordeler emnene utover en lengre tid… 🙂

      • Sinnslidelse sier:

        Tar det på heltid ja. Har som mål å komme i mål sammen med kullet mitt. Selve emnene bruker å gå greit, men er praksisen som er den største utfordringen. Synes bare det er så kjedelig at ting aldri skal gå min vei 😥 Alltid blir det vanskelig og alltid stikker jeg kjepper i egne hjul.

        Har ikke gitt opp enda, selvom det er nærmere enn på lenge 💪🏻

      • Alter Ego sier:

        Jeg ska iallfall ikke si noe imot det 🙂 Jeg har «gitt opp» sikkert hundre ganger på de 4 åra jeg nå har studert og jammen kom jeg meg igjennom! Når jeg ser tilbake nå, forstår jeg ikke hvordan, men det gikk jo! Så jeg har trua på deg, men samtidig vet jeg at det er beintøft….. og JA praksis er absolutt verst!

  3. Den grønne sier:

    Jeg er og så inderlig sliten av å være sliten.

Legg igjen en kommentar

