Har det snudd??

Siden den flotte innleggelsen hvor jeg nesten klarte å ta livet av meg i januar har jeg ikke hatt kontakt med døgn i det hele tatt. Har det endelig snudd for meg? Er jeg i ferd med å bli bedre? Er det enda håp??

Jeg har i nesten fem år hatt en hormonspiral. Eller, bokstavelig har jeg hatt to. En i tre år, og en i nesten to. Samme type spiral, utviklet for damer/jenter som ikke har født barn enda. Rett før jul sa fru. fastlege noe om at vi kanskje skulle ta den ut. Det var sagt i en bisetning, men jeg bet meg merke i den. Begynte å tenke tilbake på da jeg første gang kom i kontakt med psykiatrien. Ganske nøyaktig et halvt år etter jeg fikk satt inn den første spiralen. Tilfeldigheter? Kanskje!

Vi kom fram sammen til at det ikke er verdt å vente lenger for å sjekke ut om det er tilfeldig. Spiralen skulle ut!! Den ble tatt ut like før jul, og da syklusen min stabiliserte seg begynte jeg på p-piller. Har tidligere gått på det uten problemer, så håpet var at jeg heller ikke denne gangen skulle få store bivirkninger. So far – so good!!

Om det er en tilfeldighet at ting er bedre nå vet jeg jo ikke. Vi ville ikke lenger tro, vi ville vite. Nå kjemper jeg med nebb og klør for å holde hodet over vann og kroppen i gang. Jeg har ikke lenger det samme suget etter en rus, en avkobling eller etter å lage drama. Det er godt, men det er samtidig veldig skummelt. Alt nytt er skummelt.

Dette er for godt til å være sant. Det skremmer livskiten ut av meg!!

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

3 svar til Har det snudd??

  1. Tine sier:

    Krysser fingrene for at ting fortsetter å være bra! 💖

  2. Den grønne sier:

    Ja, krysser fingre og tær. Håper virkelig at det har kommet for å bli.

  3. Jeg er Mille! sier:

    Aaaw, så flink du er!! 😄 supergodt jobba, jeg er stolt av deg!! 💕

Legg igjen en kommentar

