Oppdatering

Siden sist har det svingt veldig. Kanskje ikke så overraskende, men det er fryktelig slitsomt. Jeg har gjort gode ting for meg selv, tatt litt ekstra medisiner i samråd med fastlegen min og sørget for å få noen rolige kvelder.

Helgen har gått på et eller annet vis, og i dag er det mandag igjen. Har hatt time til fru. psykolog og hun ville fortsatt legge meg inn. Hun mener jeg har godt av et pusterom og en pause fra hverdagen, men jeg vil fortsatt ikke. Det hjelper meg ikke i lengden, og jeg vil ikke leve livet mitt på institusjon!! Så enkelt, men akk så vanskelig…

I dag har jeg tilbragt dagen med å gjøre ting jeg liker godt. Jeg har vært i stallen opptil flere turer. Har ikke sagt noe særlig om min hesteinteresse tidligere, men jeg eier altså en spranghest som jeg konkurrerer med. Det er min redning i hverdagen. Min sjelevenn og store kjærlighet. Jeg har forsøkt å slutte med hest flere ganger, men har blitt kjempedårlig alle gangene, så nå har jeg bare funnet ut at jeg får ha en hest da, hele tiden. Alt for å holde hodet over vann, sant?

Så med denne hesten, katten og samboeren min er jeg eneste høne i haneflokken med alt det innebærer. Synes egentlig det er ganske greit, og de er alle innforstått med at jeg har dager som er dårlige, og dager som er gode. De tilpasser seg meg, og jeg kunne ikke hatt en bedre nærfamilie rundt meg.

I morgen skal jeg etter min plan på praksisen på sykehjemmet jeg er. Jeg virkelig elsker menneskene jeg jobber med, både beboere og kollegaer. Jeg flirer meg skakk av alt det morsomme demente mennesker kan finne på å gjøre, og vi ler av det sammen. Vi lager manikyrkvelder, dansegallaer, konserter, kakefest osv osv. Listen er lang!

Jeg er overbevist om at det gir meg masse. Selv om det er fryktelig slitsomt også. Vi begynner tidlig på morgenen og det blir lange dager. Det å jobbe med mennesker innebærer også at du hele tiden må gi av deg selv, og når man ikke har så mye overskudd kan man komme litt til kort. Jeg har enda til gode å føle at jeg ikke strekker til på jobb, men jeg har hatt noen dager hvor det har vært på kanten av hva jeg har maktet.

Fastlegen min har sykemeldt meg ut uken og gitt meg streng beskjed om at jeg ikke får dra i praksis denne uken. Jeg er ikke like sikker, så min avtale med meg selv er at hvis jeg sover greit i natt så drar jeg i morgen. Sover jeg ikke greit, nei, da drar jeg ikke. Nå skal det sies at jeg har fått en del ekstra medisiner som jeg tenker å ta om ikke så altfor lenge, så det blir en kort kveld, men enn desto lengre natt, forhåpentligvis.

På onsdag skal jeg tilbake til fastlegen min på oppfølging etter fredagens lille seanse. Så skal jeg for første gang i gruppeterapi. Skal gå stabiliseringsbasert terapi i gruppe, så håper jeg får noe ut av det og at det ikke bare blir triggere. Kurset er bygget opp identisk med det de har på Modum og det er det jeg har jobbet med psykomotoriske fysioterapeuten min med det siste halve året. envakt på onsdag, men vi får se hvordan det går frem til det. e så langt fram av gangen. Etter kalenderen min skal jeg også på s

Det blir noen spennende dager fremover, og jeg prøver å ikke se så langt fram av gangen. Etter kalenderen min skal jeg også på senvakt på onsdag, men vi får se hvordan det går frem til det.
  

Dette innlegget ble publisert i Hverdag, Studier. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Oppdatering

  1. Den grønne sier:

    Så godt du har hesten som holder hodet ditt over vannet.

Legg igjen en kommentar

