Pause – omsider

Nå gikk det ikke lenger kjente jeg. Det var nok nå. Flere telefoner til akutten, fru. psykolog, legevakt og fastlege. Alle var enige, en innleggelse er på sin plass nå. Så tilslutt hørte jeg på det de kloke menneskene sa og tok i mot en innleggelse. Så nå sitter jeg altså her. I stuen jeg har sittet så altfor mange timer tidligere.

Planen i første omgang er å være her til onsdag. Fredag til onsdag, fem dager. Det bør jeg klare!! Jeg er redd for at hvis jeg forteller hvilke tanker og planer jeg egentlig, innerst inne, har så vil de ikke skrive meg ut igjen. Jeg er tilbake der jeg var for et par år siden, redd for å bli stuck på psykiatrisk avdeling. Jeg vil ikke være en pasient som ikke har noe tilholdssted eller bostedsadresse. Jeg vil være meg, bosatt i mitt hus og med mine ting rundt meg. Jeg vil kunne slenge beina på bordet og prompe i sofaen!!!

Nå har jeg hvertfall installert meg her og har en stor plan gjennom helgen om og ikke ha noen plan. Jeg må i stallen, men utover det skal jeg bare samle krefter, ha gode samtaler, slappe av og knaske piller. De har satt meg på ganske store doser beroligende for å hjelpe meg i gang med det å slappe av. Håper det hjelper, for sånn som det er nå orker jeg ikke ha det stort lenger. Det har hjulpet meg tidligere og det var det som hjalp meg på søndag da jeg satt med pistolen i fanget og ringte legevakten. De sendte meg hjem med en stor boks vival med beskjed om å ta en god del. Det funket, og jeg kom meg gjennom uken på et vis.

I går var jeg på harryhandling til Sverige med en god venninne og vi lo, skravla og hørte på høy musikk stort sett hele veien. En fin dag med avkobling. Sårt trengt!!

Jeg puster enda, altså jeg lever enda! Så lenge det er liv, er det håp ❤

Dette innlegget ble publisert i Boderline, Hverdag, Innleggelser. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Pause – omsider

  1. Tine sier:

    Masse klemmer. Husk du er viktig ❤

Legg igjen en kommentar

