Oppdatering kanskje

Har hatt besøk av dette akutt ambulant teamet både på fredag og i dag, og de kommer tilbake på onsdag. På fredag var de bekymret, ordentlig bekymret tror jeg. Jeg var nok ikke like bekymret som de var så skjønte egentlig ikke helt hva de stresset med.

De satt her i halvannen time og vi snakket og snakket og snakket. De kjenner meg jo ikke og vil gjerne bli kjent med meg. Jeg derimot ville helst være i fred i faenskapen og ønsket ikke ha kontakt med noen andre. Fikk avsluttet samtalen etterhvert og de ville jeg skulle ha en stående avtale med legevakten. De ringte meg på kvelden fra legevakten for å spørre hvordan det gikk med meg og om jeg ville komme for en samtale. Jeg er livredd for at de skal legge meg inn, så jeg takket pent nei og sa jeg hadde kontroll.

Det har seg nemlig sånn at akuttinnleggelser ikke faller inn under fritt sykehusvalg. Så dersom de skal akuttinnlegge meg kommer jeg til å bli flydd hjem og jeg får ikke fullført eksamen her jeg er nå. Da kan jeg ikke fortsette sånn som planen er i januar, og da har jeg et BIG PROBLEMO!!!

De lurte på om jeg ville ha noen Vival å komme meg gjennom helgen med dette akutteamet, og det takket jeg jo ikke nei til. Overlegen regnet seg frem til at ti Vival ville holde til helgen og vi la en plan for hvordan jeg skulle ta de til hvilken tid osv. Jeg dro på apoteket lørdag formiddag for å hente ut medisiner og fikk utlevert ikke mindre enn TI bokser på 20 stk. Vival!!!! Jeg skjønte at damen totalt hadde misforstått da bestillingen var på ti stk. piller, men sa ingenting. Helt til jeg gikk ut døren. Snudde i døren, med 200 Vival i en pose og sa at dette er feil. Hun dobbeltsjekket og jeg hadde selvfølgelig rett. Jeg skulle ha ti stk. piller, ikke ti stk pakninger. Synes faktisk jeg fortjener tidenes klapp på skulderen for å ha gjort akkurat det jeg gjorde der.

Jeg fatter det fortsatt ikke, og har angret gudene vet hvor mange ganger på at jeg gikk tilbake. Men – det kommer ikke noe godt med seg å ruse seg bort fra alle følelsene, så nå skal jeg stå i det litt lenger. Jeg fortalte de om det i dag, og overlegen ble temmelig sjokkert kan du si!!! Jeg fikk dog ros for å ha vært så ærlig, og det synes jeg faktisk at jeg fortjener. Det har forhåpentligvis gitt meg litt mer tillit hos de som prøver å hjelpe meg. Jeg vil virkelig, det er ikke noe jeg bare sier. Jeg VIL klare det – aller helst alene.

Én ting til: Jeg har takket ja til utredningsopphold på Modum bad 19. januar!! Så da blir det ti dager på Modum for å se om deres behandlingstilbud kan være noe for meg, og om jeg kvalifiserer til innleggelse der. Er jo vanvittig mer stabil nå enn når vi søkte, men jeg har ingen forhåpninger. Vet ikke en gang om jeg vil dit!! Trives godt her jeg er nå, må bare få noen støttespillere på plass etterhvert 🙂

I morgen har jeg STOR prøve i ridelære dressur, wish me luck – I need it!!!

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Oppdatering kanskje

  1. Den grønne sier:

    Så flink du var som gikk tilbake! Du fortjener virkelig både ros og en klapp på skulderen, selv om jeg kan skjønne at du har angret deg etterpå. Håper prøven går bra!

Legg igjen en kommentar

