Når andre ikke forstår 

Denne uken har vært lang, og den har vært trasig på mange måter. Jeg har hatt kontakt med det ambulerende akutteamet hvertfall to ganger daglig, en gang fysisk møte og en gang på telefon. 

På torsdag skulle vi ha et fellesmøte med de fra dette akutteamet, ene læreren min fra skolen og meg. I siste liten spurte også undervisningsinspektøren om å få være med. Jeg var litt i tvil, men tenkte at jeg vil spille med åpne kort så sa ja. Det burde jeg ikke gjort… 

Gjennom hele møte satt damen med armene i kryss, skeptisk rynke i panna og tvilte på hvert ord jeg sa. Hun mente at det å vær sliten ikke er god nok grunn for å ikke møte til oppsatte timer fra skolens side. Både jeg og dette teamet prøvde å forklare at dette dreier seg om så veldig mye mer enn å være sliten. Sliyenheten er bare et symptom på hvordan jeg egentlig har det. Hun himlet flere ganger med øynene da jeg prøvde å forklare hvordan situasjonen er for meg. Tilslutt ble jeg så oppgitt at jeg sa til henne at jeg ikke synes noe om at hun himlet med øynene til meg. Damen svarer da med at jeg trenger ikke kommer her å være frekk! 

Midt oppe i dette hadde min fasade slått sprekker for lengst, og jeg satt der som et vrak oppløst i tårer, snørr og hulking. Min lærer gikk i mellom oss og sa at nå var det nok, mens hun så på inspektøren. Jeg var fortvilet, redd og drittlei hele situasjonen. Sa jeg var nummeret før jeg gjorde noe alvorlig dumt. 

Det endte med at vi avsluttet møte etter halvannen time uten noe bedre forståelse enn da vi hadde gått inn dit til å begynne med. Dette akutteamet var sjokkerte og lurte på hvordan det gikk med meg, hva de kunne bidra med osv. 

Jeg ringte til mamma for å fortelle hvordan det var gått og hun ble lamslått. Sa at sånn oppførsel ikke er greit, uavhengig om jeg faktisk «bare» var sliten eller hva det var. Mamma ringte til pappa som igjen ringte til både læreren min og rektor på skolen. Mamma satte deg også i bilen og kjørte de to timene det tar opp til meg. Kvelden ble tilbragt i stallen med de fineste hestene jeg vet om, og vi var ute å spiste litt mat. Jeg har gått ned 10 kg siden jeg begynte på skolen i august, og fire av de har jeg mistet de siste tre ukene. Jeg orker ikke tanken på mat og vil presse meg så langt det går uten mat. Jeg VET det er dumt, men det er hvertfall noe jeg kan ha full kontroll på. 

Igjen sitter jeg sjokkert og fortvilet over situasjonens utfall. Jeg føler det møte som skulle rydde opp har gjort alt mye verre. Jeg vil bare forsvinne fra alt og alle, gi fra meg kontrollen og go with the flow! 

Det er to uker igjen av skolen. To uker, seks eksamener, så har jeg julefri til 2. januar. Jeg skal opereres den 22. desember så blir nok noe redusert, men jeg skal ikke i stallen, ikke skrive logg eller lese til prøver. Jeg skal ha fri, og jeg har tenkt til å nyte det!! 

Akutt ambulantteamet på sykehuset her vil at jeg skal løse ut mestringsplanen og legge meg inn noen dager i julen. Jeg vil ikke, ikke akkurat da, men vi får se. Det er opp til overlegen her og overlegen hjemme å bli enige om. 

19. januar reiser jeg ti dager til Modum Bad. Det blir hardt, men skal bli godt med litt avveksling og trygge forhold. 

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

5 svar til Når andre ikke forstår 

  1. Tine sier:

    Det høres ut som de forstår litt da, iom at de foreslår at du legger deg inn når du kommer hjem feks… Jeg syns og det høres ut som en god ide hvis alternativet er bæbu og drama.

    Masse klemmer

    • Sinnslidelse sier:

      Akutteamet her forstår masse de!! Er bare denne inspektøren på skolen som ikke skjønner EN DRITT!!!! Jeg blir flau av å tenke på at hun har den jobben hun har, og at hun kan snakke sånn til andre mennesker som har det så vondt…

  2. Den grønne sier:

    Jeg blir helt oppgitt jeg! Himle med øynene og greier! Sukk! Håper eksamenene går bra og at du klarer deg fram til jul.

Legg igjen en kommentar

