Siste møte med akutt ambulant team avdeling sykehuset Innlandet

Da har jeg hatt siste møte med akutteamet her. De var på besøk i dag, og tro for omtrent en time siden. Da hadde de vært her i over to timer. Det var et fint møte, tøft, men fint. Vi fikk snakket om en del ting rett frem, og det liker jeg.

Har fått time på poliklinikken her 7. februar så det er jo ikke så lenge til med tanke på at jeg skal være to uker på Modum før den tid. Timen er hos en sosionom som skal vurdere graden av behandling jeg trenger videre. Hun er som en inngangsport til DPS-opplegget de har der, og det er visst hun som bestemmer hvilke type behandling jeg skal ha. Jeg gleder meg til å få et system rundt meg igjen, noen jeg kan lufte tanker og følelser med som ikke dømmer meg.

De hadde jo søkt meg inn på en akutt-planlagt innleggelse på døgnavdelingen her. Og det kunne jeg fått nå, men jeg vil heller legges inn på akuttavdelingen hjemme hvor jeg er kjent, og hvor de kjenner meg. Avtalen var derfor at overlegen her skulle ringe til Akuttenheten på DPS hjemme for å avtale en planlagt innleggelse i julen. Overlegen her mente det var en super idé, det mente ikke overlegen hjemme. Hun mente jeg burde ha tatt kontakt selv, noe jeg egentlig indirekte jeg har gjort. Har snakket med flere av de som jobber i avdelingen om at jeg ønsker en innleggelse i julen, men de kan ikke reservere en plass og avdelingen har vært smekkfull. De har ment at jeg må få fru. psykolog eller en lege her nede til å ringe til overlegen der.

BAH!!! Jeg HATER når folk ikke kan stå samlet bak en avgjørelse. Avvisningen er det værste med å skulle ringe å be om noe selv. Jeg er supersårbar for avvisning, og det vet de godt. Hvis det nå blir sånn at jeg blir avvist i spørsmålet om de kan hjelpe meg med en innleggelse er det bare å ringe 113 med en gang. Dessverre, men det er mitt siste håp sånn som ting er nå.

Ellers er jeg ferdig med fire av fem eksamener her på skolen. Mangler bare en teorieksamen i morgen, så er det over. Takk og farvel! Sees 2. januar. Alle eksamenene er vel bestått og mere til, så jeg skal være fornøyd. Til at formen har vært forferdelig skal jeg være VELDIG fornøyd!! Det er bare litt vanskelig å ta inn over seg nå mens jeg enda har det vondt og vanskelig.

Jeg må avslutte. Har en stor oppgave i veterinærlære jeg skal levere i kveld. Og tradisjonen tro er jeg ikke ferdig enda, så den mangler litt jobb. I det minste er det fag her jeg virkelig brenner for og gleder meg til å ta opp lærebøkene!!!

God jul! IMG_7420

Bildet er av et av juletrærne på flyplassen i København fra i fjor ❤

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

