Har det virkelig blitt bra?

Siste time hos fru. psykolog er et faktum. Vi har satt punktum, for denne gang.

Det kjennes riktig ut nå. Er jo henvist videre til DPS på sykehuset Innlandet, og har time i starten av februar. Oppholdet på døgn her er vanskelig. Kjempevanskelig faktisk. Det er så mye minner som kommer tilbake, jeg får lyst til å gå i gamle fotspor og følge gamle trender. Jeg vet at det er en form for regresjon. Det er vondt å være hjemme, men jeg har nå fått erfare at det er enda vondere å være innlagt.

Den første natten sov jeg så godt som ingenting, og i natt som jeg hjemme i min egen seng. Av den tiden jeg har vært på avdelingen har jeg tilbragt 90 % av tiden i sengen, og de resterende 10 % i samtaler. Har totalt isolert meg på rommet og vil ikke assosieres med psykiatrien lenger. Det er ingen ting ved å være der som føles riktig. Derfor fikk jeg permisjon for å dra hjem for å kjenne på tingene. Etter en telefon til avdelingen i går kveld ble vi enige om at jeg skulle sove hjemme. Hjemme – i MIN seng!! Ikke hos mamma og pappa, ikke på internatet på skolen, ikke i en sykehusseng, men i min seng. Så fantastisk deilig!!!

Etter samtale med fru. psykolog i dag og dragen (overlegen på døgn) er vi enige om at jeg skal ha stoppunkter hos de på avdelingen kl. 10 og kl. 17 hver dag, pluss en telefonsamtale på kvelden. Jeg skal få alle medisiner for kvelden med meg hjem kl. 17 sånn at jeg kan sove hjemme hvis jeg ønsker det uten å måtte dra tilbake til avdelingen. Jeg tror det er den beste avtalen jeg kunne fått akkurat nå. Jeg har muligheten til å dra til avdelingen når jeg vil, og sengen min står der, klar til at jeg skal legge meg i den ved behov.

Selv om dette er en vanskelig situasjon er jeg glad. Jeg er glad for at jeg har komme flere skritt videre fra mars da jeg sist var lagt inn. Tidligere kjempet jeg med nebb og klør for å få noen få døgn med avkobling, nå har jeg tilbudet, men ønsker ikke benytte meg av det lenger. Ja, det er godt med et sikkerhetsnett, men jeg vil i hovedsak være hjemme. JEG ØNSKER Å VÆRE HJEMME!!! Det er fremmed for meg, men sannhet sånn som det er nå.

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

2 svar til Har det virkelig blitt bra?

  1. Den grønne sier:

    Så bra å lese! Håper du nyter å sove i din egen seng!

Legg igjen en kommentar

