Så gikk det ikke lenger

Jeg hadde kontroll, trodde jeg. Jeg hadde planer om en rolig kveld, trodde jeg.

Tirsdag mistet jeg kontrollen og tok en overdose medisiner igjen. Ikke noe drastisk veldig farlig, men nok til at jeg ble skikkelig syk. Det var visst ikke det smarteste jeg har gjort å ta en overdose på betablokkere. Det satte i gang noe voldsomme behandlingsrutiner.

Jeg ble lagt i kunstig koma og på respirator i nesten et døgn. Jeg våknet med en tube i halsen, sonde gjennom nesen og fullt av mennesker rundt meg. Full panikk!!! De prøvde alle triks i boken for å roe meg, men måtte tilslutt dope meg på nytt for å koble fra respiratoren mens jeg sov. Jeg har jo veldig angst for ting i halsen/svelg/rundt brystet. Var ikke akkurat noe drømmesituasjon å våkne sånn som jeg gjorde.

Jeg fikk ikke reise hjem samme dag da de ville overvåke hjerterytmen min et døgn til. Så her ligger jeg da. Ikke fått en eneste pille siden jeg kom inn, så har sovet absolutt ingenting i natt. I tillegg til det har jeg mest sannsynlig blitt smittet med influensa her på sykehuset. Hadde plutselig over 39 i feber, og jeg kan ikke huske sist jeg hadde feber. Det er mange år siden.

De vet ikke hva godt de kan gjøre for meg her. De lytter, stryker meg på armen og kommer løpende hvis jeg trekker i snoren. Men medisiner, dét får jeg ikke… Nå venter jeg på legevisitten som kommer klokken ni. Natten er snart over, og jeg har kommet meg gjennom i en del.

Vet ikke hva mer det er å si. Livet suger! Punktum finale..!!

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Så gikk det ikke lenger

  1. Den grønne sier:

    Huff, ikke noe greit at det ble sånn, håper de finner ut av noe smart sammen med deg.

Legg igjen en kommentar

