Det blir ikke noe Modum Bad

Første ting først: jeg reiser ikke til Modum i morgen som den opprinnelige planen var.

Hvorfor? Jo, det skal du få høre:

  1. Jeg vil få for mye fravær på skolen, de gav meg en mulighet til å ta igjen noe av dette på en treningsleir etter skoleslutt i juni
  2. Jeg er livredd for å bli dårligere enn det jeg er nå av å være der etter jeg kommer tilbake – kan ikke under noen som helst omstendigheter ha mer fravær
  3. Vi har framskyndet time på poliklinikken her nede
  4. Blir fulgt opp av akutt ambulant team fram til time på poliklinikken
  5. Jeg har fått tilbud (og takket ja til) opphold som begynner samme dag som vi er ferdige før sommeren på Modum
  6. Det skal være et stort internasjonalt stevne på skolen blant alle ridelærerutdanningene i Europa (jeg har forøvrig meldt meg på listen over mulige representanter herfra)
  7. Fastlegen min mente jeg helt sikkert kom til å bli dårligere av å reise dit, så hun anbefalte meg å vente til juni

Siden sist har det skjedd så vanvittig mye at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Møte med rektor ble egentlig en katastrofe og jeg løp opp på internatet og begynte å pakke. Dette passer ikke for meg!! Etter en telefon til pappa hvor påfølgende han ringte til rektor ble ting roet litt ned. Som han sa: alt håp er ikke ute, ikke gi opp nå, ikke for(over)tolk og pust ned i magen.

I løpet av et veldig lite tidsrom hadde jeg sikkert snakket i femten telefoner frem og tilbake med pappa, mamma, fastlegen, Modum, fru. psykolog, akutteamet her, inspektøren på skolen og rektor. Vi hadde tre møter på mandag, noe som burde vært umulig mtp. den timeplanen vi har, men vi fikk det til på et vis.

Nå er jeg «inne i boblen» igjen, og her må jeg bli for å holde meg i skinnet. Ikke tenke, ikke føle, ikke spise, ikke le, ikke gråte. Ikke, ikke, ikke!! Bare være. Hjemme har vi akvariet i stuen som jeg kan sitte timesvis å kikke på, finner en merkelig ro i det. Her har jeg ikke akvariet, men jeg har nå kjøpt meg en kampfisk som selskap på rommet. Tror han skal få hete Kurt. Knall blå med stor halefinne. Ganske OK type.

Det kommer mer fra meg, jeg må bare prioritere å skrive. Jeg har så mye jeg vil si, men vet ikke hvor jeg skal begynne eller hvordan jeg skal håndtere de følelsene som kommer.

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Det blir ikke noe Modum Bad

  1. Den grønne sier:

    Høres ut som en bra avgjørelse💕

Legg igjen en kommentar

