Første time hos ny behandler

Så er det overstått. Første time hos ny behandler på DPS´n her. Et førsteinntrykk er laget – og det er ikke videre positivt… Dessverre!

Det hele begynte med at hun var fem min for sen. Kontoret var rotete og damen «ustelt». Hun hadde lest en henvisning som ikke angikk meg overhodet, fra en lege jeg aldri har hørt om. Hun kalte meg et navn jeg ikke heter og det hele virket temmelig kaotisk.

Hun bestemte seg for å begynne på blanke ark og stilte meg masse basic spørsmål. Spørsmål om familie, oppvekst, tidligere behandling, rusmidler og tidligere innleggelser. And the list goes on! Hun møtte meg, men gav uttrykk for at jeg ikke klarte å sette ord på følelser eller hendelser. Jeg skulle beskrive meg selv og min familie. Det er noe jeg synes er veldig vanskelig i utgangspunktet, men også spesielt vanskelig med nye mennesker.

Jeg falt ut i dissosiasjon noen ganger og da var hun raskt borte for å ta på meg fysisk. Det er vel ikke akkurat det smarteste man gjør da jeg lett får hetta av å bli «vekket» på den måten. Hun spurte meg naturlig nok spørsmål man ikke bør stille meg i en førstegangssamtale. Hun spurte om tidligere voldsepisoder, om jeg har vært utsatt for, eller selv utøvd, vold.

Det var i det hele tatt ingen god opplevelse, og jeg er veldig usikker på om jeg vil tilbake til henne igjen. Jeg sa jeg skulle tenke på saken og fikk en ny time neste uke.

Hadde en avtale meg AJ fra akutteamet rett etterpå for å avslutte kontakten med de. Hun skjønte at jeg var veldig frustrert og følte meg nedprioritert osv. Jeg fortalte om det katastrofale førsteinntrykket av fru. psykolog, og vi lo godt. Kanskje er det likt denne gangen. Kanskje..

Jeg sitter igjen med en følelse av å igjen være et navn på en liste. Et navn som noen har fått ansvaret for. Jeg er «tatt hånd om».

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

4 svar til Første time hos ny behandler

  1. Den grønne sier:

    Høres ganske så uproffesjonelt ut. Håper det blir et bedre andre inntrykk.

  2. Live sier:

    Ånei, ånei! Det er iallfall ikke sånn man skal bli møtt av psykologer! Dårlig gjort av henne å ikke være forberedt på det første møtet med deg! Jeg vet det ikke er særlig lett men mulig du bare skal gi henne en ny sjanse for å se om hun har gjort noe for å ordne opp i førsteinntrykket? At hun er forsinket skjer jo alle, men når man skal møte en pasient for første gang bør man gjøre det man kan for å være presis. Magefølelsen stemmer jo ofte på sånt men ikke alltid, så om du ikke prøver en gang til så vet du på en måte ikke om det stemmer eller ikke. Har selv vært i en lignende situasjon som deg, jeg endte opp med å bytte men jeg håper det ordner seg:)

Legg igjen en kommentar

