Hjemme

Jeg har kommet hjem. Kjørte fredag oppover med flyttelass og hesten på hengeren bak. Jeg vet ikke lenger forskjell på fram og tilbake, opp eller ned. Det er et evig kaos.

I går kveld ble følelsene for sterke og jeg ringte til legevakten for å høre en stemme som kunne gi meg noen råd. De ville ha meg nedover og det stod en lege å ventet på oss da vi kom. Hadde med meg samboeren min som jeg er helt åpen om dette med. Hadde legevakten på telefonen på høytaler så han hørte hele samtalen i forkant.

Legen var forståelsesfull og han ville gi meg noen trygge rammer. Jeg ville jo (som normalt nå for tiden) ikke legges inn, så han snakket med vakthavende lege på psyk og fikk satt meg opp på «elleve-timen» som de så fint kaller det her. Det er akutt ambulant team som har et time ledig hver dag klokken elleve for akutte henvendelser. Legen var opptatt av at jeg skulle ha det bra fram til den timen så han ville gi meg noe beroligende. Jeg klarte å overbevise han om at en boks med vival var en dårlig idé, så han satte en depotsprøyte i baken på meg med stesolid. Den har enda effekt, noe jeg merker godt. Helt annen sinnsstemning nå enn hva jeg var i går kveld.

På timen i dag var de overrasket over hvor bra dette har gått da jeg fortalte de siste ukenes sammendrag. Jeg fikk skryt for å ha dratt til legevakten i personbil og ikke i ambulanse. De hadde prøvd å få kontakt med fru. psykolog uten hell, men lovet å gi lyd fra seg i løpet av dagen i dag. De ringte meg i ettermiddag og jeg har fått time på poliklinikken neste torsdag. Fram til da vil AAT følge meg opp ved behov, og avtalen var at jeg skal ringe med en gang jeg kjenner en antydning til murring.

Jeg har flyktet inn i aktiviteten, løpetur, stallen, ri, pakke ut, løpetur, stallen…. osv osv. Det er så vanvittig slitsomt, men jeg har pokker ikke ro i rumpa!

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

