Modum, modig og motvillig

Jeg er hjemme, alene – igjen. Tankene er overveldende og angsten sterk. Vivalboksen er tom og det samme er jeg.

Det er bare halvannen uke til jeg skal til Modum Bad. Jeg gruer meg mer enn jeg har gjort til noen innleggelse tidligere. Kanskje fordi det er så utrolig lenge siden jeg har vært lagt inn, men mest tror jeg det er pga. innholdet i innleggelsen. Jeg gruer meg til å konfronteres med det vondeste, mest smertefulle og hemmeligste jeg har. Min historie, min fortid, fremtid og nåtid.

Hadde time hos psykomotoriske fysioterapeuten min på fredag. Det var godt å se igjen et kjent fjes. Hun var bekymret for meg og hadde snakket med fru. psykolog (som er i permisjon) om hvordan de best kan hjelpe meg gjennom dagene fremover. De ble enige om at det beste er at jeg er hjemme, sammen med noen. Samboeren min har vært i Kristiansand siden torsdag, men mamma har vært her. Hun er verre enn meg på å leve i unngåelse tror jeg. Vi har vært sammen i fire døgn, og hun spurte ikke før hun satt i bilen på parkeringsplassen i dag hvordan jeg hadde det. FIRE døgn!! Hun kom mens jeg lå i koma, så tilbragte noen timer i samtaler med leger osv på sykehuset før jeg våknet.

I morgen skal jeg til fastlegen min igjen. Legene på sykehuset var lenge usikre på om de turte å slippe meg hjem, men etter samtale med legen min, DPS´en og samboeren min fikk jeg klarsignal til å reise hjem. Jeg er spent på hva hun sier i morgen, men må bare ta et minutt av gangen. Legene på sykehuset vil ikke at jeg skal ha tilgang på betablokkere og anbefalte fastlegen min å seponere de. Jeg håper hun ser verdien og hvor mye nytte jeg har av de, og at jeg får fortsette.

Nå er jeg litt usikker på hva jeg skal foreta meg fram til i morgen. Vivalen er tom og uroen er snikende på vei tilbake. Jeg prøver å puste inn, ned i magen, og ut gjennom munnen. Gang etter gang!

 

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

