Min dato

I hodet mitt har jeg satt en dato. En dato for konklusjon.

Første time hos fru. Psykolog siden midten av april i dag. Mulig hun ble litt skremt av noe jeg svarte på. Hun spurte meg om planene for sommeren. Planer, planlegge og avtale. Jeg bestemte meg for å ikke legge to i mellom, så sa det som det faktisk er. Jeg har en dato i hodet mitt, en dato hvor jeg skal gjøre en opptelling. En dato jeg har hatt i flere år, som er nærmere nå enn noen gang. En dato jeg blir skremt av.

Jeg venter på svar fra Modum, og det kommer før datoen. Det er en svært avgjørende faktor i om jeg skal veie for eller i mot. Jeg vet ikke hva jeg håper jeg skal få svar på, enten om de kan hjelpe meg eller ikke. Vet ikke hvilke deler av meg som bikker mot hvilken side. Det er vondt, sårt og jeg er livredd. Redd for egne impulser, tanker og planer. Redd for meg selv.

Det er det angsten gjør med meg. Jeg blir redd. Fordi jeg blir så redd blir jeg utrolig kreativ på måter å få ned redselen på.

I går gikk jeg til innkjøp av triggere. Bøker. Jeg har planlagt det en stund, men ville vente til jeg var tilbake fra Modum. På nattbordet ligger nå «Anorektisk» og begge bøkene fra Alvdal-saken. I natt har jeg sett på 13 gode grunner på Netflix. Klar for å grave meg ned i gørra. Det selvdestruktive, vanskelige og vonde.

Det er en tid for alt, også for livet.

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

